Menot
27.2.2015

MD lupaa rikkoa rajoja

Kuva on Myrsky-Storm-esityksen harjoituksista.

Tanssiteatteri MD: Myrsky-Storm

Millaista on olla myrskyn silmässä? Tämä kysymys on ollut ohjenuorana, kun niin tanssija-koreografi Anniina Kumpuniemi on lähtenyt rakentamaan tanssiteostaan Myrsky-Storm.

Esityksessä luvataan tunnelmoida elämän ja maailman myrskyillä, jotka laittavat ajatuksemme ja olemisemme uuteen järjestykseen. Lavalla nähdään tanssijat Elina Jakowleva, Ville Oinonen, Samuli Roininen ja Mari Rosendahl. Esityksen äänimaisemaa luo Niko Huttunen (kitara). Teokseen kuuluvat myös Ville Kurjen videoprojisoinnit ja Sari Mayerin valosuunnittelu.

Teoksen luvataan rikkovan rajoja. Se pohtii maailmassa selviytymisen kysymyksiä ja ottaa kantaa poliittiseen ilmapiiriin ja arvoilmaston myllerrykseen. Inspiraatiota on saatu ihmisten vaikutuksesta ilmastoon.

Tanssiteatteri MD:n Mysky-Storm on ensi-illassa 28. helmikuuta Hällä-näyttämöllä (Hämeenkatu 25). Esityksiä 26. maaliskuuta saakka. Liput 18/15/10 euroa. Lisätiedot Tanssiteatteri MD:n sivuilta.